Kavşakkaya Barajı Tamamlandı

Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan Kavşakkaya Barajı'nın inşaatı tamamlandı.


Çubuk Özlüce Köyü Mevkii'nde 1 Nisan 2005'te inşaatına başlanan Kavşakkaya Barajı, Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi'nin (ASKİ) kendi kaynaklarıyla 14 ayda tamamlandı.

Büyükşehir Belediyesinden yapılan yazılı açıklamaya göre, ASKİ Genel Müdürü İhsan Fincan, 58 milyon metre küp su tutma kapasitesine sahip Kavşakkaya Barajı'nın Başkentin içme suyuna "büyük destek sağlayacağını" kaydetti.

Kavşakkaya Barajı'ndaki suyun çelik boruyla 23 kilometre uzağındaki Kurtboğazı Barajı gölüne boşaltılacağını, böylece Kavşakkaya'nın Kurtboğazı Barajı'nı besleyen "depo baraj" olacağını belirten Fincan, aktarım noktasında da ASKİ'nin ihtiyaçlarında kullanılmak üzere 6 megavat gücünde Hidroelektrik Santralı yapılmasını planlandıklarını bildirdi.

Yorum Yap
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar (3)
Yükleniyor ...
Yükleme hatalı.

Güncel Haberleri

ÇUBUK’TA ‘YAZA MERHABA’ COŞKUSU: Kursiyerler Gönüllerince Eğlendi!
Nüfus Kütüğünde Çubuk Rüzgarı: Ankara'da "Çubukluyum" Diyenlerin Sayısı Belli Oldu!
ÇUBUK KARAGÖL DOĞASEVERLERİN AKININA UĞRUYOR: "BURASI GERÇEKTEN BİR DOĞA HARİKASI"
‘10-16 MAYIS DÜNYA ENGELLİLER HAFTASI’NI KUTLADIK…
İlçe Müftüleri Toplantısı Çubuk’ta Gerçekleştirildi